• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73345
+
-

۲۵۰۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل خراسان شمالی

خبر
۲۵۰۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل خراسان شمالی

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2500 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت سیل در بخش‌های مختلف کشاورزی و امور زیربنایی استان اختصاص یافته است. به گزارش ایرنا، «جواد نظری» اظهار کرد: این میزان به غیر از رقم تسهیلات ابلاغی در بخش مسکن بوده است. وی ادامه داد: تاکنون ۵۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض برای بخش کشاورزی اعتبار تخصیص یافته است و به همین میزان نیز تسهیلات برای این بخش در نظر گرفته شده است. مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: براساس برنامه موجود به احتمال زیاد پرداخت این تسهیلات و اعتبارات از هفته دولت امسال شروع می‌شود. 

نظری یادآور شد: همه افراد خسارت‌دیده که در سامانه سجاد ثبت و در کارگروه استانی تایید شده باشند بعد از تایید سازمان جهاد کشاورزی، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند. وی میزان تسهیلات مصوب در سایر حوزه‌های زیرساختی از قبیل خرید ماشین‌آلات شهرداری، بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب، ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و بازسازی تاسیسات توزیع برق و... را 1560 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این اعتبارات در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌گیرد. 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این در حالی است که عملیات ساخت و تعمیر 1400 واحد روستایی و ۱۰۰ واحد شهری نیز هم‌اکنون در حال انجام است. نظری توضیح داد: بر این اساس مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای بازسازی هر واحد شهری و روستایی در نظر گرفته شده است که با نظارت بنیاد مسکن و پیمانکاران اقدامات مربوط به آنها انجام می‌شود. وی افزود: براساس برنامه موجود در گام دوم مسکن نیز هیات وزیران پرداخت تسهیلات برای مابقی واحدها را تا 6500 واحد مصوب می‌کند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید